понедельник, 27 апреля 2020 г.


Дистанційний тиждень - 27.04.2020


Статичні вправи. Динамічні вправи


Динамічні та статичні фізичні вправи

Динамічні вправи – передбачають чергування періодів скорочення і розслаблення м'язів (згинання, розгинання, відведення, приведення, нахили, повороти і т.д.). Можуть бути:
Статичні (ізометричні) – чергування періодів напруження і розслаблення м'язів (особливо ефективні для відновлення сили, тонусу і об'єму м'язів, а також для профілактики м'язової атрофії при іммобілізації). Бувають:
а) активні (виконуються пацієнтом самостійно, можуть виконуватись в полегшених умовах, з опором і т.п.);
б) пасивні (виконуються за допомогою інструктора без вольового зусилля хворого);
в) активно-пасивні
а) ритмічні швидкі напруження – в ритмі 30-50 напружень за 1 хв.;
б) тривалі напруження – тривалістю від 3-х до 5-7 сек.

Дихальні вправи
Дихальні вправи – вправи, які застосовують для виховання у пацієнта навичок правильного дихання, зниження інтенсивності фізичного навантаження, а також для спеціального впливу на дихальну систему. Розрізняють статичні, динамічні і спеціальні дихальні вправи.
Статичні дихальні вправи виконуються тільки за допомогою дихальної мускулатури (міжреберних м'язів, діафрагми і м'язів черевного преса). Розрізняють: а) грудне дихання (верхньогрудне, нижньогрудне); б) діафрагмальне (черевне); в) повне дихання.
Динамічні дихальні вправи – дихальні рухи поєднуються з вправами для різних м'язових груп (верхніх кінцівок, тулуба та ін.)
Спеціальні дихальні вправи - «локальні» дихальні вправи; дихання з дозованим опором; звукова гімнастика; дренажна дихальна гімнастика;спеціальні методики дихальної гімнастики (методи Бутейко, Стрельникової, за системою йогів (пранаяма) та ін.

Завдання: розробити по 5 вправ кожного виду.

Відповіді залишаємо в коментарях.

11 комментариев:

  1. Динамічні вправи:
    1)«Щітка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц], [Р].

    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, навчати дитину втримувати кінчик язика за зубами.

    Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. Кінчиком язика «чистимо» верхні та нижні зуби зсередини, роблячи рухи язиком то в один бік, то в другий (10—15 секунд).

    Методичні рекомендації:

    1. Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

    2. Коли кінчик язика рухається з одного боку в другий, стежити, щоб він перебував біля ясен, а не ковзав по верхньому краю зубів.
    2)«Віник» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц].

    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, формувати кінестетичні відчуття.

    Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. «Замітаємо» кінчиком язика за нижніми зубами, роблячи рухи язиком знизу вгору (10—15 секунд).

    Методичні рекомендації:

    1. Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

    2. Стежити, щоб під час виконування вправи кінчик язика був широким і починав рух від коренів нижніх зубів. Акцентувати увагу на тому, що кінчик язика ніби «викидає сміття», коли наближається до верхнього краю зубів.
    3)«Годинник» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.

    Мета: активізувати м'язи язика.

    Зміст: малюкові кажуть: «Послухай, як цокає годинник. Подивися, як ходить його маятник. Пограймося в годинник, а маятником буде твій язичок». Рухи повторюють 10 разів.

    Методичні рекомендації:

    1. Рот відкритий, губи всміхаються.

    2. Стежити, щоб язик рухався вільно — не ковзав по краю зубів.

    3. Тягнутися язиком по черзі то до правого вуха, то до лівого.

    4. Дитина має рухати язиком вільно, дорослий задає темп, рахуючи.
    4)«Гойдалка» готує артикуляційний апарат до поставлення звука [Л].

    Мета: відпрацьовувати вміння швидко змінювати положення язика.

    Зміст: трохи відкрити рот, покласти широкий язик за нижні зуби (зсередини) й утримувати його в такому положенні протягом 5 секунд (ведучий голосно рахує від 1 до 5). Потім

    підняти широкий язик за верхні зуби (так само зсередини) й утримувати його там протягом 5 секунд. Так по черзі змінювати положення язика 6—10 разів.

    Методичні рекомендації: стежити, щоб працював тільки язик, а нижня щелепа й губи залишалися нерухомими.
    5)«Фарба» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

    Мета: відпрацьовувати рухи язика вгору, поліпшувати його рухливість.

    Зміст: трохи відкрити рот і «погладити» кінчиком язика тверде піднебіння, рухаючи язик уперед-назад.

    Методичні рекомендації:

    1. Губи й нижня щелепа мають бути нерухомими.

    2. Стежити, щоб кінчик язика сягав внутрішньої поверхні верхніх зубів під час руху вперед і не виходив за межі рота.

    Статичні вправи:
    1)Вправа "Хор голосних звуків"

    Мета: укріплювати голосові зв´язки. Повторити протяжно на видиху за логопедом: а-е-о; а-е-о; а-е-о та інші голосні звуки.
    2)Вправа:”Голосні звуки”

    Мета: укріплювати голосові зв´язки . Повторити протяжно на видиху за логопедом: а-а-а; с-в-с, о-о-о
    3)Вправа "Микання"

    Мета: укріплювати голосові зв´язки. Зуби, губи зімкнені. Виконати інструкцію: відгукнутися на звернення логопеда протяжним звуком (подібним до [м-м-м-м]...).
    4)Вправа "Відгук"

    Мета: укріплювати голосові зв´язки. Зуби, губи зімкнені. Виконати інструкцію: відгукнутися на звернення логопеда коротким звуком [м-м-м].
    5)Вправа "Мугикання"

    Мета: укріплювати голосові зв´язки. Зуби, губи зімкнені. Виконати інструкцію: відгукнутися на звернення логопеда протяжним звуком [мг-мг].
    Костроміна

    ОтветитьУдалить
  2. Вправа «Млинці» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [С], [3], [Ц], [Ч], [Ш], [Ж].
    Мета: відпрацьовувати вміння втримувати язик широким, спокійним, розслабивши його м'язи.
    Зміст: трохи відкрити рот, спокійно поклас­ти язик на нижню губу і, поплескуючи по ньому
    губами, вимовляти склади ПЕ-ПЄ-ПЕ... Виконувати протягом 10—15 секунд.
    Методичні рекомендації:
    1. Стежити, щоб не заверталася нижня губа.
    2. Язик широкий, його краї торкаються куточків рота.
    3. Поплескувати язик губами треба кілька разів на одному видиху. Стежити, щоб дитина, повторюючи склади, не за­тримувала дихання. Проконтролювати виконування мож­на таким чином: піднести ватку до рота малюка — якщо він правильно робить вправу, ватка відхилятиметься. Водночас ця вправа дозволяє відпрацьовувати спрямова­ний видих.
    «Щітка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц], [Р].
    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, навчати дитину втримувати кінчик язика за зу­бами.
    Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. Кінчиком язика «чисти­мо» верхні та нижні зуби зсередини, роблячи рухи язиком то в один бік, то в другий (10—15 секунд).
    Методичні рекомендації:
    1. Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.
    2. Коли кінчик язика рухається з одного боку в другий, сте­жити, щоб він перебував біля ясен, а не ковзав по верх­ньому краю зубів.
    «Смачне варення» готує артикуля­ційний апарат до поставлення звуків [Л], [Р], [Ч], [Ш], [Ж]
    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, відпрацьовувати рух угору широкої передньої частини язика.

    Зміст: запропонувати дитині уявити, що вона їла варення: «Воно дуже смачне! У тебе замазалася верхня губа, злижи язи­ком варення з верхньої губи. Отак». Передній край широкого язика рухається по верхній губі згори вниз, але не з одного боку в другий (10 разів).
    Методичні рекомендації:
    1. Стежити, щоб працював лише язик, а нижня щелепа не «допомагала», не «підсаджувала» язик угору — вона
    має бути нерухомою (можна притримувати її паль­цем).
    2. Язик повинен бути широким, його бічні краї торкаються куточків рота.
    3. Якщо вправа не виходить, слід повернутися до вправи «Млинці». Тільки-но язик стане розпластаним, потрібно шпателем або маленькою ложечкою підняти його вгору й завернути на верхню губу.
    Гармошка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].
    Мета: зміцнювати м'язи язика, поліпшува­ти їхню рухливість, розтягувати під'язикову вуз­дечку.
    Зміст: усміхнутися, трохи відкрити рот і присмоктати широкий язик до піднебіння (як під час виконування вправи «Грибок»). Далі, не опускаючи язика, закривати й відкривати рот (як розтягуються міхи гармошки, так розтягується й під'язикова вуздечка). Виконувати протягом 10—15 секунд.
    Методичні рекомендації:
    1. Під час виконування вправи губи не рухаються.
    2. Стежити, щоб бічні краї язика були притиснені рівномір­но: жодний із них не повинен опускатися.
    3. Під час повторення вправи намагатися відкривати рот ширше.
    «Гойдалка» готує артикуляційний апарат до поставлення звука [Л].
    Мета: відпрацьовувати вміння швидко змі­нювати положення язика.
    Зміст: трохи відкрити рот, покласти широ­кий язик за нижні зуби (зсередини) й утриму­вати його в такому положенні протягом 5 се­кунд (ведучий голосно рахує від 1 до 5). Потім
    підняти широкий язик за верхні зуби (так само зсередини) й утримувати його там протягом 5 секунд. Так по черзі змінюва­ти положення язика 6—10 разів.
    Методичні рекомендації: стежити, щоб працював тільки язик, а нижня щелепа й губи залишалися нерухомими.
    «Змія» формує в дитини кінестетичне від­чуття напруження.
    Мета: зміцнювати м'язи язика.
    Зміст: широко відкрити рот, висовувати вузький язик і потім ховати його назад. Повторювати протягом 10—15 секунд.
    Методичні рекомендації:

    ОтветитьУдалить
  3. Статичні :
    1. Рівномірне дихання з вдихом через ніс і толчкообразным, в 2-3 прийоми, видихом через рот (3-6 разів).
    2. Спосіб дихання із зустрічними рухами. Під час вдиху грудна клітка розширюється, а живіт втягується, під час видиху стискається грудна клітка, а живіт випинається. Вправу виконувати ритмічно, без напруги і безшумно. Дихати через ніс (4-8-12 разів). Це вправа запозичене з китайської дихальної гімнастики.
    3. Повільний вдих через ніс, видих одним швидким рухом через рот, потім затримка дихання на 3-5 секунд (4-8 разів).
    Муратова

    ОтветитьУдалить
  4. Статистичні Вправи:
    1. Носове дихання ритмічне з закритим ротом у звичному темпі (тривалість 30-60 секунд).
    2. То ж з уявним підрахунком кількості вдихів і видихів через ніс за 15-30-60 с.
    3. Ритмічне дихання через одну ніздрю при затиснутою рукою іншої ніздрі, поперемінно по 3-4 рази (30-60 с).
    4. Черевне дихання. Намагаючись тримати грудну клітку нерухома, під час вдиху максимально випинають передню стінку живота, особливо її нижню частину. Під час видиху черевну стінку енергійно втягують. Для зорового контролю правильності рухів руки на грудях і животі (4-8-12 разів).
    5. Грудне дихання. Намагаючись тримати нерухомої передню стінку живота, під час вдиху максимально розширюють грудну клітку. При видиху грудну клітку енергійно стискають. Дихати через ніс. Для контролю руки знаходяться з боків грудної клітки (4-8-12 разів)
    Динамічні вправи:1. Рівномірне дихання з вдихом через ніс і толчкообразным, в 2-3 прийоми, видихом через рот (3-6 разів).
    2. Рівномірне дихання з вдихом через ніс і подовженим видихом через рот з вимовою голосних або приголосних звуків (3-6 разів).
    3. Спосіб дихання із зустрічними рухами. Під час вдиху грудна клітка розширюється, а живіт втягується, під час видиху стискається грудна клітка, а живіт випинається. Вправу виконувати ритмічно, без напруги і безшумно. Дихати через ніс (4-8-12 разів). Це вправа запозичене з китайської дихальної гімнастики.
    4. Повільний вдих через ніс, видих одним швидким рухом через рот, потім затримка дихання на 3-5 секунд (4-8 разів).
    5. Швидкий глибокий вдих через рот, повільний видих через ніс (4-8 разів).

    ОтветитьУдалить
  5. Динамічні вправи:

    «Де пахне?» (повороти голови)

    В.П.: встати прямо, ноги ледве вужчі за ширину плечей. Обернути голову вправо – зробити голосний, короткий вдих носом з правого боку. Потім обернути голову вліво – «шмигнути» носом з лівого боку. Вдих справа – вдих зліва. Посередині голову не зупиняти, шию не напружувати, вдих не тягнути.

    2.Великий маятник»

    В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Нахил вперед, руки тягнуться до підлоги – вдих. І відразу без зупинки нахил назад – руки обіймають плечі. І теж вдих. «Кланятися» вперед – відкидатися назад, вдих «з підлоги» – вдих «із стелі». Видих відбувається в проміжку між вдихами сам, не затримувати і не виштовхувати видих.

    3.ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ВІТЕРЕЦЬ» НА РОЗВИТОК ТРИВАЛОГО ВИДИХУ
    У центр залу ставиться макет берізки з прикріпленими на ниточках легкими жовтими листочками. Діти підходять до дерева і дмуть на листочки, намагаючись вдихати носом, шумно видихати ротом з втягнутими в трубочку губами.

    4.Пальчикова гімнастика «АПЕЛЬСИН»
    Ми ділили апельсин. Діти розламують уявний апельсин на часточки.
    Багато нас, Показують 10 пальців
    А він один. Показують один палець.
    Ця часточка - для їжака. Загинають великий палець лівої руки
    Ця часточка - для стрижа. Загинають вказівний палець.
    Ця часточка - для каченят. Загинають середній палець.
    Ця часточка - для кошенят. Загинають безіменний палець.
    Ця часточка - для бобра Загинають мізинець.
    А для вовка - шкірка. Бросательное рух правою рукою.
    Він сердитий на нас - Біда! Стискають кулаки і притискають їх до грудей.
    Розбігайтеся - хто куди! «Біжать» пальцями по столу.

    5. ПАЛЬЧИКОВА ГРА «За ягодами»!
    Раз, два, три, чотири, п'ять,(пальчики вітаються)
    В ліс йдемо ми погуляти.(пальчики йдуть по столу)
    За чорницею, (загинають пальчики, починаючи з великого)
    За малиною,
    За брусницею,
    За калиною.
    Суницю ми знайдемо
    І братика віднесемо.


    Статические артикуляционные упражнения:

    «Окошко» – широко открыть рот, как при произнесении звука «А».

    «Улыбка» – широко улыбнуться, чтобы были видны верхние и нижние зубы (челюсти при этом сжаты).


    «Трубочка» – губы вытянуть вперед, как при произнесении звука «У».

    «Заборчик» – отвести верхнюю губу вверх, а нижнюю – вниз, обнажив сжатые зубы.

    «Лопатка» – рот открыт, губы в улыбке. Положить широкий кончик языка на нижнюю губу.

    «Иголочка» – рот открыт, губы в улыбке. Высунуть изо рта вперед острый, как жало, язык.


    «Чашечка» – рот открыт. Широкий язык высунуть изо рта, поднять кверху, придав ему форму ковша.

    «Горка» – рот приоткрыт. Из положения «лопатка» широкий язык согнуть и упереть его кончик в нижние передние зубы.


    «Толстячок» – рот закрыт. Щеки надуть.

    «Худышка» – губы сомкнуть. Щеки втянуть.

    ОтветитьУдалить
  6. Динамічні:
    «Годинник» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.
    Мета: активізувати м'язи язика.
    Зміст: малюкові кажуть: «Послухай, як цо­кає годинник. Подивися, як ходить його маят­ник. Пограймося в годинник, а маятником буде твій язичок». Рухи повторюють 10 разів.
    Методичні рекомендації:
    1. Рот відкритий, губи всміхаються.
    2. Стежити, щоб язик рухався вільно — не ковзав по краю зубів.
    3. Тягнутися язиком по черзі то до правого вуха, то до лівого.
    4. Дитина має рухати язиком вільно, дорослий задає темп, рахуючи.
    «Фарба» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].
    Мета: відпрацьовувати рухи язика вгору, поліпшувати його рухливість.
    Зміст: трохи відкрити рот і «погладити» кінчиком язика тверде піднебіння, рухаючи язик уперед-назад.
    Методичні рекомендації:
    1. Губи й нижня щелепа мають бути нерухомими.
    2. Стежити, щоб кінчик язика сягав внутрішньої поверхні верхніх зубів під час руху вперед і не виходив за межі рота.
    «Змія» формує в дитини кінестетичне від­чуття напруження.
    Мета: зміцнювати м'язи язика.
    Зміст: широко відкрити рот, висовувати вузький язик і потім ховати його назад. Повторювати протягом 10—15 секунд.
    Методичні рекомендації:
    1. Стежити, щоб рот не закривався.
    2. Вузький язик має висовуватися далеко вперед.
    3. Якщо виконати вправу не вдається, повернутися до впра­ви «Голка».
    «Кішка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [Р], [Ч], [Ш], [Ж].
    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, відпрацьовувати рух широкої передньої части­ни язика вгору.
    Зміст: запропонувати дитині уявити, що вона перетворилася на кошеня й хоче попити молока з тарілочки (умовну тарілку можна зробити з долоньки). Висунути широкий язик «чашечкою» і, заверта­ючи його бічні краї вгору, «набрати» молоко в рот. Виконувати 10—15 разів.
    Методичні рекомендації:
    1. Рот має бути відкритим і не закриватися.
    2. Стежити, щоб працював лише язик, а нижня щелепа не допомагала, не «підсаджувала» язик угору — вона по­винна бути нерухомою (можна притримувати її паль­цем).
    3. Язик має бути широким, а його бічні краї — піднятими (нагадувати чашку).
    «Цукерка» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.
    Мета: відпрацьовувати відчуття напружен­ня язика.
    Зміст: у закритому роті напружений язик натискає то на одну щоку, то на другу. Виконувати протягом 10—15 секунд.
    Методичні рекомендації:
    1. Губи мають бути з'єднаними.
    2. Прикласти долоньку малюка до щоки, щоб він міг переві­рити ступінь напруження язика.
    Стасистичні:
    «Брамка»
    Губи розтягнути в усмішці, зуби залишаються щільно стиснутими.
    «Хоботок»
    Зуби щільно стиснути, губи витягнути вперед, немов хоботок слоненяти.
    «Сердите кошеня»
    Кінчиком язика впертися в нижні різці, широка спинка язика круто вигнута, рот відкритий, губи розтягнуті в сторони.
    «Жало»
    Рот відкрити, гострий язик висунути з рота (по можливості далі).
    «Чашечка»
    Рот широко відкрити, язик в формі зігнутої чашечки підняти до верхньої губи (нижня губа йому в цій справі не допомагає!).

    ОтветитьУдалить
  7. Статичні дихальні вправи:
    Бульбашки.Малюк повинен глибоко вдихнути носом, надути щоки, як бульбашки і повільно видихнути повітря злегка відкритим ротом.
    Муха.Для виконання вправи «муха» знадобиться стілець.Сидячи на ньому,слід піднімати руки в сторони,охоплювати ними тулуб,здавлюючи при цьому грудну клітку,одночасно видихаючи повітря з легенів.
    Вправа в довільному уповільнені ритму дихання і його одночасному поглибленні. Дихати через ніс (30-60-120 с).
    Динамічні дихальні вправи:
    Вікно та двері.Дитина повинна стати рівно і випрямити спину.Слід втягувати повітря через ліву ніздрю (двері),а видихати через праву (вікно).Потім потрібно поміняти «вікна» і «двері» місцями,втягуючи повітря правою ніздрею і видихаючи лівої.
    Обдування плечей.Малюк стоїть рівно,ноги поставлені по ширині плечей,руки
    слід опустити вздовж тіла.На вдиху потрібно повернути голову ліворуч і видихнути через рот,звернувши губи трубочкою.Далі голову повернути в початкове положення прямо і вдихнути,а потім повернути праворуч і поволі видихнути складеними трубочкою губами.
    Жаба.Необхідно імітувати швидкі і різкі стрибки жаби:присісти–вдихнути-стрибнути вперед-приземлитися-квакнуть.Потім встати,випрямитися;повторити присідання-стрибки.
    Збираємо урожай з дерева.Малюк повинен уявити,що він рве з дерева вишні або
    яблука.Піднімаючи одну руку вгору,потрібно вдихнути повітря.Опускаючи — видихнути.Повторювати вправу,поперемінно чергуючи руки.
    Метелик перелітає.Дитина повинна поперемінно вставати і присідати,махаючи при цьому руками, як метелик крилами: встає — руки піднімає,
    видих,присідає — опускає руки,вдих.
    Спеціальні дихальні вправи:
    Говорилка.Дорослий повинен ставити питання, а дитина відповідати:
    Як їде паровоз? Ту-ту-ту.
    Як кипить чайник? Пух-пух-пух.
    Як сигналить машина? Бі-бі-сі.
    Також корисно спів голосних звуків: а-а-а, і-і-і, про-про-про ін.
    Годинник.Малюк повинен ритмічно махати випрямленими руками назад і вперед, повторюючи: «тік-так, тік-так».Помахи рук при цьому слід чергувати: одна рука вгорі,а друга в цей час знаходиться внизу — вимовляємо «тік»,потім міняємо руки місцями і говоримо «так».
    Їжачок.Малюк зображує їжачка.Необхідно уявити,що їжачку загрожує небезпека і він згортається в клубок.Дитина,у положенні стоячи,не відриваючись п’ятами від статі, низько нахиляється,опускає голову,обхоплює груди руками, видихає повітря і вимовляє: «п-ф-ф-ф».Потім потрібно зробити це ж вправу,промовляючи: «ф-р-р-р».
    Каша кипить.Дитина сидить на невисокому стільці, пальці рук на плечах, лікті підняті в сторони.Потім потрібно опустити їх і притиснути до грудної клітці,одночасно видихнувши повітря.На видиху необхідно вимовляти букву «ш-ш-ш».

    ОтветитьУдалить
  8. Динамічні вправи:
    1)«Щітка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц], [Р].

    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, навчати дитину втримувати кінчик язика за зубами.

    Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. Кінчиком язика «чистимо» верхні та нижні зуби зсередини, роблячи рухи язиком то в один бік, то в другий (10—15 секунд).

    Методичні рекомендації:

    1. Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

    2. Коли кінчик язика рухається з одного боку в другий, стежити, щоб він перебував біля ясен, а не ковзав по верхньому краю зубів.
    2)«Віник» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц].

    Мета: розвивати рухливість м'язів язика, формувати кінестетичні відчуття.

    Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. «Замітаємо» кінчиком язика за нижніми зубами, роблячи рухи язиком знизу вгору (10—15 секунд).

    Методичні рекомендації:

    1. Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

    2. Стежити, щоб під час виконування вправи кінчик язика був широким і починав рух від коренів нижніх зубів. Акцентувати увагу на тому, що кінчик язика ніби «викидає сміття», коли наближається до верхнього краю зубів.Тетьоха

    ОтветитьУдалить
  9. Статичні дихальні вправи:
    Бульбашки.Малюк повинен глибоко вдихнути носом, надути щоки, як бульбашки і повільно видихнути повітря злегка відкритим ротом.
    Муха.Для виконання вправи «муха» знадобиться стілець.Сидячи на ньому,слід піднімати руки в сторони,охоплювати ними тулуб,здавлюючи при цьому грудну клітку,одночасно видихаючи повітря з легенів.
    Вправа в довільному уповільнені ритму дихання і його одночасному поглибленні. Дихати через ніс (30-60-120 с).Тетьоха

    ОтветитьУдалить
  10. Динамічні:
    «Годинник» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.
    Мета: активізувати м'язи язика.
    Зміст: малюкові кажуть: «Послухай, як цо­кає годинник. Подивися, як ходить його маят­ник. Пограймося в годинник, а маятником буде твій язичок». Рухи повторюють 10 разів.
    Методичні рекомендації:
    1. Рот відкритий, губи всміхаються.
    2. Стежити, щоб язик рухався вільно — не ковзав по краю зубів.
    3. Тягнутися язиком по черзі то до правого вуха, то до лівого.
    4. Дитина має рухати язиком вільно, дорослий задає темп, рахуючи.
    «Фарба» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].
    Мета: відпрацьовувати рухи язика вгору, поліпшувати його рухливість.
    Зміст: трохи відкрити рот і «погладити» кінчиком язика тверде піднебіння, рухаючи язик уперед-назад.
    Методичні рекомендації:
    1. Губи й нижня щелепа мають бути нерухомими.
    2. Стежити, щоб кінчик язика сягав внутрішньої поверхні верхніх зубів під час руху вперед і не виходив за межі Тищенко

    ОтветитьУдалить
  11. Статические артикуляционные упражнения:

    «Окошко» – широко открыть рот, как при произнесении звука «А».

    «Улыбка» – широко улыбнуться, чтобы были видны верхние и нижние зубы (челюсти при этом сжаты).


    «Трубочка» – губы вытянуть вперед, как при произнесении звука «У».

    «Заборчик» – отвести верхнюю губу вверх, а нижнюю – вниз, обнажив сжатые зубы.

    «Лопатка» – рот открыт, губы в улыбке. Положить широкий кончик языка на нижнюю губу.

    «Иголочка» – рот открыт, губы в улыбке. Высунуть изо рта вперед острый, как жало, язык.


    «Чашечка» – рот открыт. Широкий язык высунуть изо рта, поднять кверху, придав ему форму ковша.

    «Горка» – рот приоткрыт. Из положения «лопатка» широкий язык согнуть и упереть его кончик в нижние передние Корякіна

    ОтветитьУдалить