воскресенье, 15 марта 2020 г.

Увага!Увага!Увага!
Розпочинаємо дистанційний тиждень.

Практичне заняття. Підібрати ігри для дітей з особливими потребами.
Залишаємо матеріал в коментарях.


Результат пошуку зображень за запитом фото рухливі ігри

20 комментариев:

  1. Вправи для розвитку пам'яті та уваги

    1. Вправа «Швидко назви». Вихователь показує дитині картинки і швидко їх прибирає. Дитина повинна по пам'яті назвати, що бачив. 2. Кілька разів вдаряють по долоні або олівцем об стіл. Дитина повинна сказати, скільки разів.

    3. Вправа «Повтори за мною». Проводиться ритмічний стукіт (паличкою об стіл). Від вихованця вимагається повторити його.

    4. Вправа «Покажи». Виконується який-небудь рух. Дитина по пам'яті повинна його повторити.

    5. Вправа «Не помились». Дитині зав'язують очі, вихователь торкається його. Дитина повинна визначити скільки разів до нього торкнулися.

    ОтветитьУдалить
  2. Вправи для визначення кольору, форми, величини

    1. Показується якась фігурка з кольорової геометричної мозаїки (ромб, круг, трикутник). Дитина повинна вибрати таку ж за формою (по кольору).

    2. Показується певна фігурка (з тієї ж мозаїки), а потім вона прибирається. Дитина по пам'яті повинна підібрати таку ж.

    3. Розкладання різнокольорових кульок, кружечків, паличок в кучки по кольору.

    4. Складання різних пірамідок.

    5. Складання мотрійок.

    6. Будування ланцюжком кубиків однакового розміру і одного кольору. Будування кубиків різної величини в ряд за принципом поступового зменшення розміру кожного наступного кубика.

    7. Виставляють однорідні предмети різного розміру (грибочки, човники, ляльки і т.д.). дитині пропонують показати найбільшу – найменшу.

    8. Розкладаються різні предмети контрастних кольорів. Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору від предметів іншого кольору. Потім вчать правильно називати ці кольори; поступово вводять нові. Шляхом вправ на різних предметах, групуючи їх і називаючи колір, дитина навчається правильно розпізнавати і називати кольори. Можна використовувати намистинки, кульки, мотки ниток, смужки паперу, палички, прапорці, ґудзики, предмети, зроблені з пластиліну (кульки, ковбаски, яблучка) і т.д.

    ОтветитьУдалить
  3. Вправи для визначення кольору, форми, величини

    1. Показується якась фігурка з кольорової геометричної мозаїки (ромб, круг, трикутник). Дитина повинна вибрати таку ж за формою (по кольору).

    2. Показується певна фігурка (з тієї ж мозаїки), а потім вона прибирається. Дитина по пам'яті повинна підібрати таку ж.

    3. Розкладання різнокольорових кульок, кружечків, паличок в кучки по кольору.

    4. Складання різних пірамідок.

    5. Складання мотрійок.

    6. Будування ланцюжком кубиків однакового розміру і одного кольору. Будування кубиків різної величини в ряд за принципом поступового зменшення розміру кожного наступного кубика.

    7. Виставляють однорідні предмети різного розміру (грибочки, човники, ляльки і т.д.). дитині пропонують показати найбільшу – найменшу.

    8. Розкладаються різні предмети контрастних кольорів. Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору від предметів іншого кольору. Потім вчать правильно називати ці кольори; поступово вводять нові. Шляхом вправ на різних предметах, групуючи їх і називаючи колір, дитина навчається правильно розпізнавати і називати кольори. Можна використовувати намистинки, кульки, мотки ниток, смужки паперу, палички, прапорці, ґудзики, предмети, зроблені з пластиліну (кульки, ковбаски, яблучка) і т.д.

    ОтветитьУдалить
  4. Корекційні вправи та ігри для дітей особливими освітніми потребами (Синдром Дауна)

    Вправи для розвитку моторики і уваги.

    1. Вправа «Повтори за мною». Дитина повинна по інструкції: а) протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»); б) показати витягнутою рукою на названий предмет (вікно, стіл, книга і т.д.); в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).

    2. Вправа «Який я сильний». Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.

    3. Скачувати з пластиліну кульки, змійки, ланцюжки.

    4. Вправа «Допоможи». Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.

    5. Вправа «Я майстер». Проколювати товстою голкою дірочки в товстому папері.

    6. Вправа «З'єднай». Крейдою на дошці або олівцем на аркуші паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках)

    7. Вправа на рівновагу. Дитина повинна:

    а) пройти по накресленій лінії (пряма, круг, хвиляста);

    б) пробігти по дошці, несучи який-небудь предмет.

    ОтветитьУдалить
  5. Вправи для розвитку пам'яті та уваги:
    1. Вправа «Швидко назви». Вихователь показує дитині картинки і швидко їх прибирає. Дитина повинна по пам'яті назвати, що бачив.
    2. Кілька разів вдаряють по долоні або олівцем об стіл. Дитина повинна сказати, скільки разів.
    3. Вправа «Повтори за мною». Проводиться ритмічний стукіт (паличкою об стіл). Від вихованця вимагається повторити його.
    4. Вправа «Покажи». Виконується який-небудь рух. Дитина по пам'яті повинна його повторити.
    5. Вправа «Не помились». Дитині зав'язують очі, вихователь торкається його. Дитина повинна визначити скільки разів до нього торкнулися.
    Гриценко

    ОтветитьУдалить
  6. 1)Вправа «Який я сильний». Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.2)Вправа «Допоможи». Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.3)Вправа «З'єднай». Крейдою на дошці або олівцем на аркуші паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках).4)Вправа «Не помились». Дитині зав'язують очі, вихователь торкається його. Дитина повинна визначити скільки разів до нього торкнулися.Костромина

    ОтветитьУдалить
  7. Корекційні вправи та ігри для дітей особливими освітніми потребами (Синдром Дауна)

    Вправи для розвитку моторики і уваги.

    1. Вправа «Повтори за мною». Дитина повинна по інструкції: а) протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»); б) показати витягнутою рукою на названий предмет (вікно, стіл, книга і т.д.); в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).

    2. Вправа «Який я сильний». Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.

    3. Скачувати з пластиліну кульки, змійки, ланцюжки.

    4. Вправа «Допоможи». Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.

    5. Вправа «Я майстер». Проколювати товстою голкою дірочки в товстому папері.

    6. Вправа «З'єднай». Крейдою на дошці або олівцем на аркуші паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках)

    7. Вправа на рівновагу. Дитина повинна:

    а) пройти по накресленій лінії (пряма, круг, хвиляста);

    б) пробігти по дошці, несучи який-небудь предмет.


    Корекційні ігри Гра «Що змінилось?»

    1-й варіант. Перед дитиною ставиться іграшковий автомобіль, у нього садять декілька котиків (3-4). Дитині пропонується уважно подивитися і запам'ятати. Потім вона повинна закрити очі. Один котик приймається. Відкривши очі, дитина визначає, що змінилось.

    2-й варіант. На стіл ставляться два кубики (червоний і зелений). Дається вказівка: «Подивись уважно і запам'ятай. Тепер закрий очі». Ставиться ще червоний кубик. Дитина повинна визначити, який кубик добавився або що змінилося. Цю гру можна широко варіювати, використовуючи різні іграшки та предмети. Гра розвиває увагу, спостережливість, пам'ять.

    Гра «Квітка і метелик» Гру краще проводити з декількома дітьми. Із паперу зроблені квіти різного кольору і відповідні їм за кольором метелики. Ставляться квіти. Кожній дитині дається метелик якогось одного кольору (жовтий, білий, червоний). Вихователь каже: «Жовтий метелик, лети на свою квітку». Дитина, в руках у якої жовтий метелик, виходить і садить його на жовту квітку. Те ж саме повторюється з метеликами інших кольорів. В цю гру можна грати і з однією дитиною. Із поданих їй 3-4 метеликів різного кольору слід вибрати такого по кольору, що називає вихователь, і посадити його на відповідно квітку.

    Гра «Маленька господиня» Мета гри – розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і виконувати її. Використовуються іграшкові лялькові меблі, посуд. Дитині пропонується обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія). Цю гру можна використовувати і для розвитку мовлення. Дитина повинна розповідати про те, що вона робить. Наприклад: «Я саджу ляльку. Я даю їй тарілку. Наливаю їй борщ. Я годую ляльку.» і т.п.

    Ефименко.

    ОтветитьУдалить
  8. Ігри із будівельним матеріалом

    1. Дитина будує за показом або по словесній інструкції. За показом. Вихователь кладе кубик. Дитина повинна зробити те ж саме. На цей кубик кладеться інший. Дитина виконує цю ж саму дію. По словесній інструкції. Вихователь мовою регулює дії дитини. «Візьми червоний кубик, біля нього постав такий же» і т.д. Деякі діти добре підпорядковують свої дії словесній регуляції і таким чином вчаться виконувати багато завдань. Діти із синдромом Дауна краще будують за показом, наслідуючи кожну дію вихователя. У них добре розвинені наслідувальні уміння.

    2. Дитина будує за зразком. Цей вид діяльності більш складний. Далеко не всі глибоко розумово відсталі можуть його виконати. Подається нескладний зразок і пропонується: «Побудуй таку ж саму лавку» («хатинку», «садок» і т.д.). Якщо дитина не може виконати завдання самостійно, слід їй в цьому допомогти.

    3. Дитина будує за власним задумом. Діти з синдромом Дауна не мають творчих здібностей і фантазій. Але якщо навчити їх будувати декілька «об'єктів», вони з цікавістю будуть це робити в подальшому по пам'яті самостійно і отримувати задоволення від гри.

    Ефименко.

    ОтветитьУдалить
  9. Ігри на розвиток пам'яті

    1.Шафки
    Матеріал:шафки,склеєні з 4 і більш сірникових коробок,дрібні предмети.
    Хід гри:Дорослий ховає іграшку в одну з коробок на очах дитини.Потім шафка забирається на декілька секунд і показується знову.Дитину просять знайти іграшку.
    2.Що зникло?
    На столі розкладають декілька предметів або картинок.Дитина розглядує їх,потім відтвертається.Дорослий прибирає один предмет.Дитина дивиться на предмети,що залишилися,і називає,що зникло.
    3.Що змінилося?
    На столі розкладають декілька іграшок.Дитині пропонують їх розгледіти і запам'ятати.Дитина відвертається,одну іграшку забирають (додають),або іграшки міняють місцями.Дитина відповідає,що змінилося.
    4.Пригадай і покажи
    Дітям пропонується відтворити рух знайомих об'єктів (наприклад,птицю,яка махає крилами,клишоногого ведмедя,повзучу гусінь,настовбурченого півня і т.д.)

    Можарова.

    ОтветитьУдалить
  10. 5.Художник.
    Малюк грає роль художника.Він уважно розглядує того,кого малюватиме.Потім відвертаєтся і дає його словесний портретюМожна використовувати іграшки.

    Можарова.

    ОтветитьУдалить
  11. Приклади основних дій з розумово - відсталими дітьми, які не вміють грати
    1. «Шукаємо кульку» Взявши дитину на руки, залучаємо її увагу, перекочуючи яскраву кульку з руки в руку. Потім посилаємо кульку до краю столу, щоб вона впала, і просимо малюка відшукати кульку на підлозі.
    2. «Гра з м'ячем» Посадивши дитину на підлогу, сідаємо обличчям до неї, розвівши ноги, і вимовляючи «Лови!» перекочуємо м'ячик дитині. Просимо дитину, щоб він повернув Вам м'ячик, пустивши його в Вашу сторону.
    3. «Знайди жабу» Ховаємо іграшку в будь-яке місце і пояснюємо дитині, що зараз з'явиться жаба, і її потрібно зловити. Іграшка повинна з'являтися повільно, причому з різних місць, то знизу, то зверху, то збоку. Необхідно щоб дитина знаходила поглядом іграшку.
    4. «Дай таку ж іграшку» Покажіть дитині, як серед різних розсипаних іграшок Ви вибираєте два однакових кубика або два однакових м'ячика і кладете у кошик. Попросіть його повторити дію, допомагаючи на перших порах.
    5. «Яскраві стаканчики» Мета гри навчити дитину закидати дрібні предмети в певну посудину. Найкраще якщо посудина (стаканчик). А кидати в нього можна, наприклад, намистинки або горошини. Для зацікавленості можна потрясти стаканчик біля вуха, послухавши, чи багато горошин потрапило всередину.
    Симоненко

    ОтветитьУдалить