вторник, 11 октября 2016 г.

Артикуляційна гімнастика для дошкільників

Артикуляційна гімнастика для дошкільників
Здатність відтворювати звуки є у кожної людини від народження. Згодом діти вчаться складати звуки в слова. Якщо з чіткістю вимови слів є проблеми, може допомогти дитині артикуляційна гімнастика. Про те, як правильно проводити з дитиною артикуляційну гімнастику і про значення її ми і поговоримо далі.

Що таке артикуляційна гімнастика і для чого вона потрібна?

Артикуляційна гімнастика являє собою заняття з дитиною, в ході яких задіюються небо, губи, язик і мімічні м'язи. Основна мета проведення занять з артикуляційної гімнастики полягає в тому, щоб навчити дитину правильних рухів органів артикуляційного апарату. Кінцевим підсумком тривалих занять є правильна вимова звуків.
Артикуляційна гімнастика відіграє велику роль у подальшому оволодінні дитиною письмовими навичками.

Види артикуляційної гімнастики

Артикуляційну гімнастику можна умовно розділити на:
  • активну, коли дитина повністю самостійно виконує всі вправи;
  • пасивну, коли правильно виконувати рухи дитині допомагає дорослий.

  • Якщо дитина не може самостійно правильно виконати потрібну рух органами артикуляційного апарату, йому слід допомогти. Зробити це можна шпателем, чистим пальцем або ложечкою, підправивши потрібним чином губи або мову.
    Самі вправи також поділяються на два види: статичні і динамічні. У динамічних завданнях рух здійснюється протягом усього часу виконання. Статистичні припускають завмирання губ або мови в певному положенні на 10 - 15 секунд.

    Артикуляційна гімнастика для самих маленьких

    Допомогти дитині в освоєнні звуків мама може вже з перших місяців його життя. Збираючись на прогулянку або спілкуючись з малюком, мамі необхідно робити найпростіші вправи, показуючи дитині різницю між звуками за допомогою міміки. Наприклад, можна говорити, як вимовляють ті чи інші звуки тварини. Рухи губ і язика при цьому повинні бути чіткими і яскраво вираженими. Можна грати в різні ігри, в яких будуть задіяні губи і язик, наприклад, представляти, що ви граєте з дитиною на сопілці і при цьому витягати губи трубочкою.
    Заняття в ігровій формі проводяться з дітьми до 3-4 років, в залежності від того як дитина відтворює звуки. Якщо ж мова у дитини і після 4-х років залишається не чіткою, його рекомендується показати логопеда.

    Нюанси проведення артикуляційної гімнастики для дітей

    Основною вимогою до проведення артикуляційної гімнастики є систематичність. Заняття повинні проводитися щодня.
    Перед тим як приступити безпосередньо до вправ, з дитиною потрібно провести розминку для губ. Вправи не повинні тривати довше 15 хвилин. Протягом одного дня необхідно виконувати кілька різних вправ.
    Під час проведення занять дитина повинна перебувати в сидячому положенні. Це дозволить йому випрямити спину і розслабити м'язи ніг, повністю зосередившись на артикуляційних органах. Дитина повинна чітко бачити міміку і артикуляцію дорослого. Також він повинен бачити власні губи і язик у момент виконання завдання. Для цього можна використовувати ручне дзеркало або ж проводити саме заняття біля великого дзеркала.
    Всі вправи краще дарувати дитині в ігровій формі, щоб це не було дуже нудно. Правильно виконувати вправи дитина, швидше за все, з першого разу не зможе, тому слід запастися терпінням.

    Вправи з артикуляційної гімнастики для дітей

  • «Градусник». Попросіть дитину широко відкривши рот сказати: «жаааарко», а потім, максимально стиснувши губи сказати: «хоооолодно».
  • Артикуляційна гімнастика для дошкільників

  • «Чистимо зуби». Нехай дитина, розсунувши губи, ніби усміхаючись, проведе язиком по внутрішній стороні нижнього, а потім верхніх зубів, як би чистячи їх.

  • «Труба». Стиснувши зуби, треба максимально витягнути вперед губи, як би граючи на трубі.

  • «Фарбуємо дах». Широко розсунувши губи в усмішці, не стуляючи зубів, треба поводити кінчиком мови по небу.

  • «Скачемо на конячці». Витягнувши губи трубочкою поцокайте мовою.

  • «Індик». Розслабленим мовою швидко водимо по верхній губі, імітуючи звуки індика.

  • «Повітряна куля». Попросіть дитину надувати, а потім здувати щоки.
  • Комментариев нет:

    Отправить комментарий